بسیاری از افرادی که ‌می‌خواهند در مرغداری‌ها سرمایه گذاری کنند، سوله‌هایی را برای احداث مرغداری به وجود می‌آورند. سوله‌ها سازه‌ای شیب دار و مسقف هستند که با هزینه‌هایی بسیار مناسب ساخته می‌شوند. این سازه‌ها در زمانی کم ساخته شده و در یک محیط نصب می‌شوند. پس می‌توان به کمک آن‌ها سریعا یک مرغداری را راه اندازی کرد. با این وجود هزینه‌های اولیه برای راه اندازی مرغداری هم تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. سوله‌هایی که برای مرغداری هستند، یک سری ویژگی‌های خاص دارند. این سوله‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کیفیت بالایی هم دارند. در ادامه در مورد این سوله‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سوله‌های مرغداری یکی از انواع سوله‌ها به شمار می‌آیند که با کاربری مرغداری تولید می‌شوند. این سوله‌ها در انواع مختلف تیر ورقی، سوله سبک مرغداری و یو بی ام ساخته می‌شوتد. پس دست سازنده در ساخت این نوع از سوله‌ها باز است. اگر به دنبال خرید سوله مرغداری هستید، باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. این سوله‌ها قابلیت تغییر سایز دارند و در ابعاد گوناگون تولید می‌شوند. پس یک انتخاب بسیار مناسب برای مرغداری‌ها هستند.

سوله مرغداری

 

ویژگی‌ها و مزایای سوله مرغداری

سوله‌‌های مرغداری از ویژگی‌ها و مزایای زیادی برخوردار شده‌اند. در ادامه به این ویژگی‌ها و مزایا اشاره شده است:

  • از سوله‌های مرغداری نه تنها برای نگهداری از مرغ‌ها در هوای سرد بلکه برای نگهداری از مرغ‌ها در هوای گرم نیز استفاده می‌شود.
  • سیستم‌های تهویه هوایی که در این سوله‌ها نصب می‌شوند باعث گردش هوا در این سوله‌ها شده و به زنده ماندن مرغ‌ها کمک شایانی می‌کنند.
  • لازم به ذکر است که سقف سوله مرغداری را با استفاده از مواد عایق می‌پوشاند تا رشد مرغ‌ها افزایش پیدا کند. می‌توان از تجهیزاتی مثل کرکره و ساندویچ پنل برای افزایش میزان مقاومت سوله‌های مرغداری استفاده کرد.
  • قیمت سوله مرغداری با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که این سوله دارد مشخص می‌شود. این نوع سوله‌ها در اصطلاح چیکن شت نامیده می‌شوند و باید با دهانه‌های بزرگ ساخته شوند اما نیاز نیست که ارتفاع این سازه‌ها چندان زیاد باشد. کم ارتفاع بودن سوله‌های مرغداری باعث شده است که این سوله‌ها در فصل سرما گرم نگه داشته شود و در فصل گرما هم سرمای خاصی داشته باشند.
  • سوله‌های مرغداری در اندازه‌ها، متریال‌ها، شکل‌ها و حتی در ارتفاع مختلف ساخته می‌شوند. این سوال با توجه به میزان ظرفیتی که دارند برای نگهداری از تعداد خاصی از مرغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • برای ساخت سوله مرغداری باید به نکاتی مثل محل جغرافیایی ساخت سوله، متراژ ساخت سوله، هزینه حمل و نقل سوله و قیمت تجهیزات جانبی و هزینه‌های نصب سوله توجه کرد.
  • این نوع از سوله‌ها به راحتی نصب می‌شوند و‌ مونتاژ و دمونتاژ آن‌ها نیز سریع انجام می‌شود. دلیل سریع بودن نصب سوله‌های مرغداری وجود پیچ و مهره در ساختار این سوله‌ها است.
  • امکان به وجود آوردن کاربری‌های مختلف در سوله مرغداری وجود دارد. تولید کننده سوله مرغداری این نوع از سوله‌ها را با توجه به یک سری از استانداردهای عمومی تولید می‌کند. پس طبیعی است که ساختار این سوله‌ها منحصر به فرد باشد. لازم به ذکر است که سوله‌های مرغداری از زیبایی، ظاهری نیز برخوردار شده‌اند.
  • این سوله‌ها دارای امنیت بالایی هستند. پس می‌توان با اطمینان خاطر به ساخت این سوله‌ها پرداخت و از آن‌ها بهره برد.

ویژگی‌ها و مزایای سوله مرغداری

 

بهترین روش‌های ساخت سوله مرغداری

سوله‌های مرغداری در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. در ادامه به بهترین روش‌های ساخت این نوع از سوله‌ها اشاره شده است:

 

سوله‌های سنتی تیر ورقی

سوله‌هایی که به روش تیر ورقی تولید می‌شوند، سنتی‌ترین سوله‌های ایران به شمار می‌آیند. این نوع از سوله‌ها از قدیم الایام تا کنون در یک محیط احداث می‌شده و برای ساخت مرغداری‌های مختلف مناسب به شمار می‌آمده‌اند. این سوله‌ها به دلیل وزن بالایی که دارند نمی‌توانند برای برخی از کاربردها ساخته شوند اما با این حال برای ساخت مرغداری مناسب هستند. این است که روش‌های ساخت سوله تیر ورقی نسبت به گذشته کمتر شده و سوله‌های دیگر روی کار آمده‌اند.

 

روش ساخت سوله مرغداری خرپایی

 نوع دیگری از سوله‌های مرغداری به روش خرپایی تولید می‌شوند. این نوع از سوله‌ها سوله‌هایی سبک وزن هستند و با استفاده از پروفیل روی کار می‌آیند. لازم به ذکر است که سوله‌های سبک نسبت به سلوله‌های سنگین کم هزینه‌تر و البته مقاوم‌تر و با کیفیت‌تر هستند. این نوع سوله‌ها در موارد زیادی به خصوص ساخت کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به کار گرفته می‌شوند. حذف فولاد باعث کاهش بیش از اندازه وزن این سوله‌ها شده است.

جالب اینجا است که این نوع سوله‌ها در ابعاد متنوع ساخته می‌شوند و می‌توانند به سلیقه مشتری ابعاد متغیر هم داشته باشند. به هنگام ساخت سوله خرپایی مرغداری باید یک سازنده ماهر مثل شرکت تولیدی سوله قارتال را انتخاب کنید چرا که عدم توجه به این نکته باعث می‌شود خسارات جبران ناپذیری به وجود بیایند. قارتال این سوله‌ها را با دهانه انعطاف پذیر تولید می‌کند و می‌تواند استقامت بالایی را به این سازه‌های مادام العمر هدیه دهد.

 

سوله‌های یو بی ام

 نوع دیگری از سوله‌های مرغداری، سوله‌های یو بی ام هستند که هنوز چند سال نیست که وارد بازار شده‌اند، اما در همین مدت زمان کم از طرفداران زیادی برخوردار شده‌اند. این نوع سوله‌ها ساختار پیچیده‌ای دارند و با استفاده از نرم افزارهای مخصوص طراحی می‌شوند. برخی از مهندسین این نوع سوله‌ها را با استفاده از ورق‌های گالوانیزه روی کار می‌آورند. برخی دیگر نیز ساختار این سوله‌ها را قوسی شکل طراحی می‌کنند تا جذابیت ظاهری آن‌ها را بیشتر کنند. در هر صورت می‌توان گفت که این نوع از سوله‌ها برای انبارها، کارگاه‌های نظامی و صنعتی، مرغداری‌ها و حتی دامداری‌ها مناسب هستند.

 

سوله‌های ورق سینوسی

سوله‌های دیگری وجود دارند که با نام سوله‌های سینوسی شناخته می‌شوند. این نوع از سوله‌ها کاربرد چندانی ندارند اما می‌توانند برای کاربری مرغداری احداث شوند. البته با وجود سوله‌های خرپایی، سوله‌های یو بی ام و سوله‌های تیر ورقی کمتر کسی وجود دارد که این نوع از سوله‌ها را برای مرغداری روی کار بیاورد. به هر حال نظر شما هر چه که باشد، برای قارتال محترم است. شما می‌توانید سوله‌های سینوسی را نیز در سفارش داده و آن‌ها در یک محیط احداث کنید.

بهترین روش‌های ساخت سوله مرغداری

 

نکات مهم هنگام خرید سوله مرغداری

برای ساخت سوله مرغداری و خرید و فروش آن باید به یک سری نکات مهم توجه بشود. برخی از این نکات عبارتند از:

 

ابعاد سوله مرغداری

سوله‌های مرغداری با ابعاد خاصی ساخته می‌شوند.‌ ابعاد این سوله‌ها با توجه به ساختار کلی دهانه سوله مشخص می‌شود. به هر میزان که این دهانه بزرگتر باشد، ابعاد سوله نیز بیشتر می‌شود. استانداردترین سوله‌های مرغداری را در ابعاد ۱۲ متر عرض، ۷۵ متر طول و ارتفاع ۳ متر تولید می‌کنند.

 

سیستم‌‌های مختلف

در ساخت سوله مرغداری باید به تجهیزات مختلفی که در این سوله‌ها قرار می‌گیرند توجه کنید. این سوله‌ها به هیترها و تابلوهای برق نیازمند هستند. همچنین در فصول گرم سال باید تجهیزاتی برای خنک سازی سوله مورد استفاده قرار گیرد. سوله مرغداری جدید را به انواع و اقسام سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی پیشرفته مجهز می‌کنند.

 

سیستم‌های تهویه هوا

سیستم‌های تهویه هوا نیز از واجباتی هستند که باید در سوله قرار بگیرند. این نوع از سیستم‌ها اگر در مرغداری وجود نداشته باشند، ممکن است خسارات زیادی را به مرغداری بزنند. در واقع زنده ماندن یا نماندن طیور موجود در سوله مرغداری به وجود سیستم‌های تهویه هوا مربوط است. سیستم تهویه هوا سوله مرغداری صنعتی باید با حساسیت بالا نصب شود.

نکات مهم هنگام خرید سوله مرغداری

 

سقف سوله مرغداری

سوله‌های مرغداری سوله‌‌هایی صنعتی هستند و باید از پوشش دهنده‌های مختلف تولید شده باشند. سقف این سوله‌ها نه تنها باید شکل مناسبی داشته باشد بلکه باید ازعایق دهنده‌ای مناسب نیز برخوردار شده باشد. تنها در این صورت است که می‌توان این سوله را سوله‌ای استاندارد نامید.

 

هزینه ساخت سوله مرغداری

از دیگر نکات مهمی که به هنگام ساخت سوله باید به آن توجه بشود، هزینه سوله‌های مرغداری است. این هزینه‌ها با توجه به نوع سوله و امکانات آن مشخص می‌شوند. ابعاد سوله نیز در میزان هزینه‌های ساخت سوله برای مرغداری تاثیر گذار هستند‌.

 

عوامل مؤثر بر قیمت سوله مرغداری

افرادی که قصد خرید سوله مرغداری دارند همواره نگران میزان هزینه‌های ساخت این نوع از سوله‌ها هستند. معمولا در شرایط فعلی افراد ابتدا این هزینه‌ها را برآورد می‌کنند. سپس تصمیم می‌گیرند که سوله را احداث کنند یا نه! عوامل مختلفی مثل قیمت آهن در روز، ابعاد سوله، نوع سوله،  اتصالات، میزان دستمزد تولید کننده سوله مرغداری، میزان ارتفاع سوله، حمل و نصب و فوندانسیون سوله در تعیین هزینه‌های نهایی ساخت سوله اثر گذارند.‌

متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت در این زمینه، هر روز نسبت به دیروز این هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنند. پس هر چه زودتر اقدام به ساخت سوله مرغداری کنید، به صرفه اقتصادی بیشتری خواهید رسید. این قیمت می‌تواند از میزان ظرفیت سوله، مسقف بودن یا نبودن سوله و نوع طراحی آن نیز تاثیر بپذیرد.

عوامل مؤثر بر قیمت سوله مرغداری

 

قیمت و خرید اینترنتی سوله مرغداری از قارتال کو

سوله‌‌های مرغداری یا چیکن شدها جزو پرطرفدارترین سوله‌های صنعتی هستند. این نوع از سوله‌ها برای پرورش دادن مرغ تولید می‌شوند. بسیاری از کارفرمایان برای کاهش هزینه‌های ساخت مرغداری، به سوله‌ها روی می‌آورند. هزینه ساخت سوله نسبت به ساخت مرغداری‌های بتنی بسیار کمتر است. بنابراین می‌توان سوله ارزان مرغداری را نصب کرد و از آن بهره برد. نکته دیگر این است که این سوله‌ها سریعا طراحی و نصب می‌شوند. پس دیگر نیاز نیست که منتظر ساخت طولانی مدت سوله مرغداری باشید.

شرکت تولیدی قارتال به عنوان واحد نمونه در راستای تولید انواع سوله‌های مرغداری است و سوله‌هایی باکیفیت را تولید می‌کند. سوله‌‌های قارتال همواره با توجه به نکات استاندارد تولید می‌شوند و همواره برای هر کاربردی مناسب به شمار می‌آیند‌. میزان هزینه‌هایی که شرکت تولیدی قارتال برای فروش سوله مرغداری در نظر گرفته است، کاملا به صرفه است. پس با انتخاب بهترین شرکت تولید سوله مرغداری می‌توانید هزینه‌های ساخت سوله را نیز به طور چشمگیری کاهش دهید. جهت ثبت سفارشات خود با مشاوران قارتال در تماس باشید.

 

سخن پایانی

سوله‌های مرغداری ماهیت محکم و قابل اعتمادی دارند. همین باعث شده است که در خیلی از افراد به این سوله‌ها اعتماد کنند. این سوله‌ها در انواع مختلف خرپایی، تیر ورقی، یو بی ام و سوله سینوسی روی کار می‌آیند. برای تولید این سوله‌ها باید به نکاتی مثل امکانات، ابعاد سوله، ارتفاع سوله مرغداری و سیستم‌های تهویه آن توجه بشود. بنابراین لازم است که برترین سازنده سوله را بیابید و با آن قرارداد ببندید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با قارتال تماس بگیرید.