علائم  تابلو ترافیکی، ابزاری برای رانندگی ایمن در جاده‌های شلوغ است. همچنین استفاده از تابلوها در مکان‌های مناسب باعث می‌شود که خودرو و سرنشینان از آسیب در امان باشند. این تابلوها باید به گونه‌ای طراحی شوند که در شب برای رانندگان و عابران پیاده قابل مشاهده باشد و جنس مواد به کار رفته در آن‌ها به گونه ای باشد که دچار زنگ زدگی نشود و عمر طولانی داشته باشند.

 

پایه تابلو ترافیکی صلیبی

در کنار تابلو، جنس پایه آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا وزن بیشتری را تحمل می کند و در معرض آسیب است. استفاده از پایه برای تابلو باعث می‌شود که علائم رانندگی برای رانندگان و عابر پیاده قابل مشاهده باشد. حائز اهمیت است که سبب عمر طولانی تر و آسیب کمتر تابلو می‌شود. از این پایه‌ها برای نصب تابلوهای راهنمای مسیر، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و نصب دوربین‌های پلیس استفاده می‌شود.

طراحی رایگان تابلو و علائم ایمنی

برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را ارسال نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

انواع پایه تابلو ترافیکی

پایه تابلو ترافیکی به چند نوع تقسیم می‌شود. پایه صلیبی، پایه دروازه ای، پایه کنسول و پایه خرپایی یا همان سازه ای جز پرکاربردترین آن‌ ها است که در ابعاد و طول بازوی مختلفی ساخته می‌شود. طراحی پایه تابلو ترافیکی به همراه بازوهای بلند باعث می شود تا نصب علایم بر روی پایه ها آسان تر صورت گیرد . با توجه به نوع تابلو ترافیکی ،اندازه و بزرگی پایه در نظر گرفته می شود. در ادامه پایه تابلو ترافیکی صلیبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع پایه تابلو ترافیکی​

علائم تابلو ترافیکی صلیبی به سازه T صلیبی نیز معروف است. در این تابلوها یک پایه و دو بازو به شکل صلیب به کار رفته است. به همین دلیل به این نوع پایه‌ها پایه تابلو صلیبی می‌گویند. جنس به کار رفته در آن‌ها معمولا از فلز با پوشش رنگ و گالوانیزه درست شده است که سازه دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود. پایه تابلو ترافیکی صلیبی درابتدای مسیرهای دوراهی و بلوارها استفاده می شود که باید محل قرار گیری سازه صلیبی از نظر سرعت باد و شرایط جوی مورد تایید قرار گیرد. تابلو ترافیکی صلیبی  بر اساس عرض جاده اندازه گیری می‌شود تا بهترین سازه اطلاعاتی آن منطقه باشد.

علائم تابلو ترافیکی صلیبی

این سازه‌ها می‌توانند به صورت پایه تابلو صلیبی هشت ضلعی، پایه تابلو صلیبی شش ضلعی، پایه تابلو صلیبی خرپا تولید شود. با توجه به  نوع سازه صلیبی  که هم برای فضای شهر و هم در مناطق بیرون شهری کاربرد دارد. باید برای آن‌ها پایه مناسبی در نظر گرفته شود که دارای استقامت و کیفیت بالایی باشد که در برخورد ماشین، به راحتی از جا کنده نشود و آسیب نرساند.

 

ویژگی‌ها و مزایای پایه تابلو ترافیکی صلیبی

پایه تابلوهای ترافیکی صلیبی همواره بر سر بلوارها و مسیرهایی که به دو راه جداگانه ختم می‌شوند، نصب می‌شوند. بنابراین همه ما تا کنون یک بار هم که شده این پایه تابلوها را مشاهده کرده‌ایم. پایه‌های صلیبی نیز مانند بسیاری از پایه‌های دیگری دارای یک سری ویژگی‌ها و مزایای خاص هستند که به آن‌ها پرداخته شده است:

  • همان طور که اشاره کردیم این نوع از پایه تابلوها با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می‌شوند. پوشش دهنده‌هایی که بر روی این ورق‌ها قرار می‌گیرند، ضد زنگ و ضد ضربه هستند. پس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پایه تابلو صلیبی جنس مناسب و مقاومت در برابر ضربه و رطوبت است. لازم به ذکر است که پوشش دهنده‌های این نوع از تابلوها پوشش دهنده‌هایی الکترو استاتیک هستند.
  • پایه‌های تابلو صلیبی به دلیل این که با توجه به نکات استاندارد ساخته می‌شوند، همواره محکم هستند. این پایه تابلوها می‌توانند عمر درازی داشته باشند. حتی نگهداری از آن‌ها نیز هزینه‌ چندانی ندارد.
  • ارتفاع و قطر پایه‌های تابلو صلیبی قابل تغییر است. با توجه به نوع مسیر و تعداد تابلوها می‌توان اندازه پایه تابلو صلیبی را تغییر داد‌.
  • پایه صلیبی قیمت مناسبی دارد. همین قیمت مناسب باعث افزایش کاربرد این نوع از پایه تابلوها شده است. شما می‌توانید سفارشات خرید پایه‌‌های صلیبی ترافیکی را در قارتال ثبت کنید.

ویژگی‌ها و مزایای پایه تابلو ترافیکی صلیبی

نکات مهم خرید پایه صلیبی

یک تابلو ترافیکی حتما باید از استانداردهای مربوطه برخوردار شده باشد تا بتواند وظیفه‌ای که دارد را به خوبی به پایان برساند. پایه تابلو صلیبی هم از این امر مستثنی نیست. در ادامه به برخی از نکاتی که به همگام خرید این تابلوها باید به آن توجه شود اشاره‌ای کوتاه شده است:

کیفیت سازه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به هنگام خرید یا ساخت پایه صلیبی باید مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت سازه است. این پایه‌ها باید در دراز مدت کارایی خوبی را از خود به نمایش بگذارند. حال اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند، پس از مدت کوتاهی تخریب خواهند شد و این اصلا خوب نیست. بنابراین اولین نکته مهم کیفیت سازه است.

سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف

پایه‌های تابلو ترافیکی باید با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگاری داشته باشند. این پایه‌ها اگر در مقابل رطوبت قرار بگیرند، نباید زنگ بزنند. همچنین اگر در مقابل نور خورشید قرار بگیرند، نباید رنگ خود را از دست بدهند.

مقاومت پایه ها

از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید پایه تابلو صلیبی باید به آن توجه شود مقاومت این پایه‌ها است. اگر در ساختار این پایه‌ها از متریال‌های با کیفیت و مرغوب استفاده شود، مقاومت آن‌ها نیز تضمین می‌شود. پس باید به هنگام خرید این نکته را هم مورد توجه قرار دهید.

پایه تابلو صلیبی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که پس از برخورد خودرو با آن‌ها از جا کنده نشود. ناگفته نماند که  نصب این تابلوها نیز از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها توجه بورزید. البته قیمت پایه‌های تابلو ترافیکی صلیبی نیز از اهمیت زیادی برخوردار شده است. این قیمت تحت تاثیر عوامل مختلفی از ارتفاع و ابعاد باید تابلو می‌تواند متغیر باشد.

مقاومت پایه های تابلو صلیبی

قیمت و خرید اینترنتی پایه تابلو صلیبی از قارتال کو

پایه‌های تابلو ترافیکی صلیبی یکی از اصلی‌ترین پایه‌های هستند که برای نصب تجهیزات شهری به کار گرفته می‌شوند. این پایه تابلو‌ها از مقاومت بالایی برخوردار شده‌اند. افرادی که می‌خواهند اقدام به خرید پایه تابلو‌های صلیبی کنند، ابتدا در مورد قیمت پایه صلیبی سوال می‌کنند. قیمت این پایه‌ها تحت تاثیر عوامل مختلف متغیر است. میزان ابعاد پایه، میزان مقاومت آن، نوع نصب و میزان ارتفاعی که پایه تابلو دارد می‌تواند قیمت‌ها را تغییر دهد.

یکی از برترین تولید کنندگان پایه‌های تابلو ترافیکی شرکت قارتال آذین نقش است که این پایه‌ها را با کیفیت بالا تولید می‌کند. هدف در این شرکت ایمن سازی راه‌های کشور با استفاده از انواع سازه‌های فلزی با کیفیت است. در شرکت قارتال برای رسیدن به این هدف از تجهیزات و متریال‌های با کیفیت استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان به سازه‌هایی که در قارتال تولید می‌شوند، اطمینان کرد. در ضمن شما می‌توانید به صورت حضوری یا نه به صورت اینترنتی این نوع از پایه‌های ترافیکی را از قارتال خریداری نمایید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد دکل صلیبی، مزایا و ویژگی‌های آن با شما صحبت کردیم. این دکل‌ها برای نگهداری تابلوها در معابر شهری یا بین شهری کاربرد دارند. مقاومت بالا، متریال مرغوب، پوشش دهنده عالی و عمر دراز از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که پایه صلیبی در بر دارد. این پایه‌ها با توجه به ابعاد و میزان کیفیتی که دارند، قیمت گذاری می‌شوند. با خرید پایه تابلو ترافیکی از فروشگاه‌های منصف می‌توانید تا حدودی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. جهت ثبت سفارشات خرید پایه تابلو صلیبی با شرکت تولیدی قارتال آذین نقش در ارتباط باشید.

سوالات متداول

این نوع از دکل‌ها را معمولا برای نشان دادن معابر مختلف و بر سر دو راهی‌ها نصب می‌کنند.

قیمت این پایه‌ها با توجه به ابعاد پایه، جنس آن، متریال استفاده شده در ساخت پایه و نوع نصب آن متغیر است. شما می‌توانید با کیفیت‌ترین و ارزان ‌قیمت‌ترین پایه تابلوهای صلیبی را از قارتال خریداری کنید.

برای این که این پایه‌ها را در مقابل نور خورشید یا رطوبت مقاوم‌تر کنند، از پوشش دهنده‌های الکترو استاتیک استفاده می‌کنند. این پوشش دهنده‌ها می‌توانند مقاومت ساختاری پایه‌های تابلو را تا حد زیادی افزایش دهند‌.

برخی از نمونه کارهای پایه تابلو ترافیکی صلیبی شرکت قارتال