سازه بیلبورد چیست؟

یکی از کارآمدترین ابزار تبلیغاتی بیلبوردها هستند که در سطح شهر نصب می‌شوند. با کمک بیلبوردها می‌توان هرگونه اطلاعات لازم درباره کسب و کار را به مخاطبین و بینندگان ارائه داد. از آن‌جایی که بیلبوردها اطلاعات لازم را به صورت مختصر و مفید نشان می‌دهند، یکی از تأثیرگذارترین شیوه‌های تبلیغاتی به حساب می‌آیند. بیلبوردها در اندازه و ابعاد مختلف در نظر گرفته شده و بسته به ابعاد موردنظر در قالب‌های متفاوت قرار می‌گیرند. سازه بیلبورد تبلیغاتی را می‌توان در فضاهای داخلی و بسته همچون غرفه‌ها، نمایشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری و در فضاهای خارجی و باز مانند جاده‌ها و خیابان‌ها در سطح شهر نصب کرد. به منظور خرید سازه بیلبورد و اطلاع از قیمت و نحوه نصب آن می‌توانید با کارشناسان فروش شرکت قارتال تماس حاصل فرمایید.

خوشبختانه امروزه با روی کارآمدن تجهیزات جدید و پیشرفت علم، محدودیت چندانی برای ابعاد و جنس در ساخت بیلبورد های تبلیغاتی وجود ندارد و می‌توان در هر محیطی با هر نوع آب و هوا و جمعیتی متریال مناسب برای ساخت و نصب سازه بیلبورد را پیدا و استفاده کرد.

سازه بیلبورد چیست

کاربرد سازه بیلبورد

سازه بیلبورد در مکان‌های زیادی کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این سازه‌ها می‌توانیم به نگهداری تابلوهای تبلیغاتی اشاره کنیم. این سازه‌ها قابلیت این را دارند که در هر محیطی نصب شوند و در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت کنند. در ادامه به برخی از کاربردهای این سازه‌ها اشاره شده‌اید:

  • نصب بیلیبورد بر روی پل‌های عابر پیاده
  • نصب بیلیبورد تبلیغاتی یا معرفی نامه در کارخانه
  • نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده‌ها و خیابان‌ها
  • نصب تابلو در مکان‌های زیارتی

اجزای بیلبورد تبلیغاتی

برای ساخت و نصب سازه بیلبورد اجزای مختلفی را تهیه کرده و به کار می‌بندند. در ادامه این اجزا معرفی شده‌اند:

  1. محل اتکای سازه: به تکیه گاهی که بیلبورد را بر روی آن نصب می‌کنند و از جنس فلز تهیه می‌شود، اتکای سازه گفته می‌شود. یکی از مهم‌ترین اجزایی که سازه‌های بیلبورد دارند همین اتکای سازه است که محل مشخصی دارد.
  2. ستون تابلو: عموما ستون‌های تخلیه شده در ساختار سازه بیلبورد را با استفاده از فلز مقاوم می‌سازند. این نوع از اجزای سازه بیلبورد نقش اصلی در نگهداری بیلبورد دارد و باعث می‌شود که تمامی اجزای سازه بیلبورد بر روی زمین ثابت شوند. برای ساخت بیلبورد و نصب آن اولین کاری که باید انجام شود این است که شاونی برای سازه بیلبورد در نظر گرفته شود.
  3. نگهدارنده تابلو: پایه‌های محکم و قوی را برای ساخت بیلبورد به کار می‌بندند. این پایه‌ها اغلب از جنس فلز یا بتن هستند و می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند. قسمتی از این نگهدارند‌ها در زیر تابلو و سطح زمین و قسمتی از آن در زیر تابلو وجود دارد.
  4. صفحه اصلی تابلو: برای ساخت بیلبورد شهری یا بیلبوردهای تبلیغاتی جاده‌ای از صفحه‌ای فلزی برای نگهداری تبلیغات و محتویات تابلو استفاده می‌شود که به آن صفحه اصلی می‌گویند. بر روی این صفحه متن یا تصویر مورد نظر نمایش داده می‌شود. این صفحه می‌تواند موقتا یا به طور دایمی بر روی پایه بیلبورد قرار بگیرد.
  5. نورپردازی تابلو: امروزه برای این که تبلیغات موجود بر روی پایه‌های بیلبورد را برجسته‌تر کنند، از نورپردازی استفاده می‌‌کنند. برای این کار از چراغ‌ها و لامپ‌ها در ابعاد مختلف استفاده می‌کنند. جذابیت تابلوهایی که به نور‌پردازی مجهز شده‌اند بیشتر از سایر تابلوها است. شما می‌توانید برای دیدن نمونه‌های بیلبورد تبلیغاتی اجزا شده توسط قارتال در سایت ما تصاویر را ببینید.

مشاوره رایگان سفارش انواع سازه فلزی

برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را ارسال نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

انواع بیلبورد

بیلبوردها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها قیمت‌های مختلفی دارند. شما برای ساخت این نوع از بیلبورد‌ها باید ابتدا نقشه ساخت بیلبورد را طراحی کنید و سپس بیلبورد را بسازید. در ادامه برخی از انواع بیلبورد معرفی شده است:

  • بیلبورد دو وجهی: یکی از انواع تابلوهای بیلبورد، تابلو بیلبورد دو وجهی است که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. این نوع از بیلبورد‌ها دو وجه مختلف دارند و می‌توانید این نوع از تبلیغات را نمایش دهند. امروزه افراد برای این که چند محصول مختلف یک شرکت را تبلیغ کنند از بیلبورد‌های دو وجهی استفاده می‌‌کنند. پایه این بیلبوردها بسیار مستحکم‌تر از بیلبوردهای معمولی است.
  • بیلبورد چند وجهی: بیلبورد چند وجهی یکی دیگر از انواع بیلبورد است که حداقل سه وجه مختلف دارد. این نوع از بیلبوردها اغلب اوقات متحرک هستند و با استفاده از لامپ‌ها و چراغ‌های چند گانه تزیین می‌شوند. شما می‌توانید برای ساخت سازه بیلبورد تبلیغاتی با ما در تماس باشید.

محصولات مرتبط

برای اطلاعات بیشتر روی تصاویر کلیک نمایید.

ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی توسط قارتال

برای ساخت سازه بیلبورد باید ابتدا اجزای مختلف و متریال‌های مورد نیاز این سازه‌ها آماده شود و سپس ساخت بیلبورد آغاز شود. همچنین باید به یک سری نکات مهم برای ساخت بیلبورد شهری یا غیر شهری توجه کنید. برخی از این نکات در ادامه آمده‌اند:

  • اول از همه باید توجه داشته باشید که بیلبورد را در محیطی نصب کنید که تردد زیادی در آن صورت بگیرد.
  • سازه‌ی بیلبورد باید مقاوم باشد، در برابر رطوبت یا نور خورشید از خود مقاومت نشان دهد و از همه مهم‌تر این که طراحی زیبا و جذابی داشته باشد. در این صورت است که تبلیغات شما بر روی ذهن مخاطب اثر می‌گذارند.
  • اگر ترکیب رنگ درستی را در ساخت سازه بیلبورد به کار ببندید، می‌توانید نتایج بهتری را بگیرید‌. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید بیلبورد تبلیغاتی با ما در تماس باشید.

✅ فوندانسیون

بیلبوردها با توجه به اندازه آن‌ها و میزان سنگینی سازه نیاز به محاسبات مهندسی و دقیق به منظور اجرای صحیح فوندانسیون دارند. این بخش معمولاً زیر زمین قرار گرفته و شامل میلگرد، بتن، پلیت یا صفحه‌ای برای اتصال به پایه است.

✅ پایه بیلبورد

از سطح زمین تا زیر صفحه اصلی بیلبورد پایه نام دارد که به اشکال متنوع و مطابق با طرح سازه اجرا می‌شود. پایه بیلبورد می‌تواند از جنس بتن، لوله‌های سنگین یا شبکه‌های فلزی باشد.

ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی توسط قارتال

✅ صفحه نمایش آگهی

در فرآیند ساخت سازه بیلبورد بخش دیگری تحت عنوان صفحه نمایش آگهی وجود دارد که شامل فریم فلزی می‌شود. این فریم، به صورت شبکه‌ای اجرا و روی آن با ورق فلزی پوشیده شده و طرح مورد نظر بر روی آن نصب می‌شود.

✅ رویه تابلو

رویه تابلو محلی است که آگهی تبلیغاتی موردنظر بر روی آن درج می‌شود. در گذشته آگهی بر روی پارچه اجرا می‌شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از دستگاه‌های چاپ بزرگ بر روی بنر، فلکس یا استیکر چاپ شده استفاده می‌‌شود.

رویه تابلو

✅ سیستم نورپردازی

در فرآیند ساخت بیلبورد شهری با در نظر گرفتن ابعاد تابلو، تقریباً برای هر یک و نیم متر به یک پروژکتور به منظور برق‌رسانی نیاز است. سیستم نورپردازی سازه بیلبورد شامل دستک‌های کشویی به منظور تعویض و تنظیم نور و قاب پروژکتور خواهد بود.

سیستم نورپردازی

✅ راهرو و نردبان تعویض رویه

راهروها و نردبان‌ها جزو مهم‌ترین بخش‌ها در نقشه ساخت بیلبورد هستند که باید به دقیق‌ترین شکل ممکن به منظور تردد نصاب رویه تابلو ساخته شوند. توجه فرمایید که کوچک‌ترین بی‌دقتی در فرآیند ساخت راهرو و نردبان تعویض رویه می‌تواند سبب سقوط افراد و خسارات جانی و مالی شود.

✅ کلیپس و سپری

کلیپس و سپری برای داشتن رویه‌ای صاف و یک‌دست نیاز است. سپری در چهار طرف صفحه نمایش آگهی و بر روی فریم نصب شده و نصاب هنگام نصب رویه تابلو به کمک سپری آن را می‌کشد تا یک‌دست شود. برخی از سازندگان مبتدی از کلیپس و سپری استفاده نکرده و از چوب و منگنه بزرگ بهره‌گیری می‌کنند. استفاده از چوب و منگنه در ساخت و نصب سازه بیلبورد غیرحرفه‌ای بوده و سبب ایجاد چروک در رویه تابلو می‌شود.

✅ آگهی

آگهی تبلیغاتی آخرین بخش از بیلبوردها بوده که می‌تواند برای هر مشتری متفاوت باشد. امکان اجرای انواع مختلف آگهی‌های طراحی شده به صورت بنر، فلکسی، استیکر و… فراهم است.

قیمت ساخت بیلبورد تبلیغاتی

با توجه به این که چه نوع بیلبوردی انتخاب می‌شود و همچنین با توجه به این که سایز و ابعاد بیلبورد چقدر است، قیمت بیلبوردها نیز متغیر است. به طور کلی بیلبوردهای تبلیغاتی را باید به کمک کمپانی‌های پر تجربه‌ای که چندین و چند سال است در این زمینه فعالیت دارند، بسازید تا نتیجه مطلوبی را بگیرید. چنین کمپانی‌هایی نه تنها هزینه‌های چندانی را از شما دریافت نمی‌کنند بلکه سازه‌ای بسیار ماندگار از نظر کیفیت و زیبایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. ما در قارتال تلاش می‌کنیم که آنچه که مخاطبان به آن نیاز دارند را با تمامی امکانات پیشرفته خود طراحی کرده و سپس بسازیم. جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

قیمت ساخت بیلبورد تبلیغاتی