مجله قارتال

چگونه از شدت تصادفات وسایل نقلیه منحرف شده از جاده بکاهیم؟

کاهش شدت تصادفات

تاکنون تحقیقات زیادی در کشورهای گوناگون بر روی عناصر کنار جاده و تجهیزات راه و تصادفات وسایل نقلیه با آنها صورت پذیرفته است . با توجه به نتایج این تحقیقات و استانداردهای وضع شده در این خصوص، در این مقاله نکات برجسته ایمنی ترافیک در خصوص تجهیزات و عناصر کنار جاده بررسی میشود.
مقاطع عرضی راه و تجهیزات وابسته به آن در ارتباط مستقیم با مشخصات هندسی راه بوده و از آن میان می توان عرض خطوط راه، ترکیب خطوط، عرض شانه و نوع راه را نام برد . هر چند که مهندسان ترافیک از تمام کوشش خود برای طراحی راه ایمن و مطمئن سود می‌جویند، با این وصف آمار مختلف نشان می دهد که وسایل نقلیه به دلایل گوناگون، از مسیر اصلی خود منحرف می شوند . در این راستا مهندسان راه سعی نموده اند که با روشهای مختلف از شدت تصادفات وسایل نقلیه منحرف شده از مسیر اصلی راه بکاهند. 

مشاوره رایگان سفارش انواع سازه فلزی

برای دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را ارسال نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات جاده ای، خطر خروج وسیله نقلیه از مسیر می باشد . ورود یک وسیله نقلیه به ناحیۀ کنار راه مستقیماً به معنای تصادف نیست، هر چند که همواره خطراتی وجود دارد .چنان چه ناحیه کنار جاده به اندازه کافی مناسب، صاف و عاری از موانع ثابت و شیبهای غیرقابل پیمایش باشد، امکان بازگشت ایمن وسیله نقلیه به میزان قابل توجهی بالا می رود . هر چه عرض این ناحیه کمتر شده و شیبهای درون آن تندتر شوند، امکان بازیابی وسیله کمتر می شود . در ادامه روشهای مختلفی را بررسی میکنیم که با بکارگیری آنها میتوان از شدت تصادفات وسایل نقلیه ای که از مسیر خود در جاده اصلی منحرف شده است، کاست.

نصب نرده کنار پل

هندریل یا نرده محافظ پل، نرده ای مرکب از پروفیل‌ها یا لوله‌های فولادی میباشد که از پرت شدن انسان یا وسایل نقلیه منحرف شده از روی پل به داخل رودخانه یا پرتگاه جلوگیری می کند. به منظور جلوگیری از رویداد تصادفات شدید در پل های جاده ای، توجه به این مسئله ضروری است که در همه پل ها نرده محافظ نصب گردد تا بدین ترتیب ایمنی وسایل نقلیه افزایش یابد. 

هندریل پل متناسب با این که در داخل جاده یا شهر نصب شود، انواع مختلفی دارد که برحسب کاربری باید نوع آن انتخاب شود. شرکت قارتال به عنوان طراح و سازنده انواع هندریل قادر میباشد با کیفیت ترین و به روز ترین هندریل های جاده ای و شهری را با نازل ترین قیمت طراحی و تولید نماید و در سریع ترین زمان در خدمت مشتریان گرامی قرار دهد. هم اکنون شما میتوانید برای مشاهده انواع هندریل های تولیدی این شرکت، کلیک نمایید و جهت اطلاع از قیمت هندریل پل می‌توانید با کارشناسان قارتال تماس حاصل کرده و این محصول را سفارش دهید. 

نصب هندریل برای کاهش شدت تصادفات

انواع حفاظ

حصاری که مانع پرت شدن وسایل نقلیه متحرک به خارج راه و برخورد آنها با موانع خطرآفرین می شود و با خسارت کم، آن وسایل را به حالت سکون یا ادامۀ حرکت در مسیر راه در می آورد . انواع متعارف حفاظ ، فولادی و بتنی است که در ادامه هر کدام را بررسی میکنیم.

1. حفاظ فولادی (گاردریل)

حفاظ فلزی مرکب از نرده های طولی، معمولاً با مقطع W که بر روی پایه های فولادی مستقر در جسم راه نصب می شود. علاوه بر این، حفاظ فلزی با مقطع نیوجرسی نیز وجود دارد.این نوع گاردریل‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی در جاده ها محسوب شده و تا حد زیادی از بروز حوادث، خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری می‌کنند.

گاردریل‌ها با توجه به محل قرارگیری و کاربرد مورد نظر، در شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند که گاردریل دو موج یکی از رایج‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. علاوه بر گاردریل دو موج، انواع دیگری از گاردریل (سه موج) نیز وجود دارند که می‌توانید تمامی این محصولات را با بهترین کیفیت و قیمت از طریق شرکت قارتال تهیه فرمایید. برای مشاهده قیمت بروز گاردریل دوموج کلیک نمایید.

2. حفاظ بتنی

دیوارۀ بتنی با مقطع خاص که انواع معروف آن نیوجرسی و جنرال موتورز می باشد.  وجود نیوجرسی در افزایش ایمنی راه نقش به سزایی دارد. اگر نگاهی به مسیرها بیندازید، متوجه خواهید شد که این بلوک‌ها تا چه میزان در کاهش تصادفات نقش دارند. تصور کنید که بدون وجود این بلوک‌ها، یک خودرو از مسیر خود منحرف شده و وارد ریل رو به رویی خود بشود. مسلما نه تنها تلفات مالی بلکه تلفات جانی زیادی را به بار خواهد آورد. با قرار دادن این بلوک‌ها که نسبت به ضربه مقاومت بالایی دارند، خطرات جاده‌ای کاهش پیدا میکنند. برای اطلاعات تکمیل تر در ارتباط با بلوک نیوجرسی کلیک نمایید.

محصولات مرتبط

برای اطلاعات بیشتر روی تصاویر کلیک نمایید.

ضربه گیر

مجموعه های متشکل از بشکه ها، محفظه ها یا کپسولهای خالی یا محتوی آب یا ماسه که از برخورد شاخ به شاخ وسایل نقلیه با موانع خطرآفرین، جلوگیری می‌کند. در حقیقت با کم کردن تدریجی سرعت وسیله نقلیه و در بعضی مواقع با تغییر دادن جهت آن از جهت ضربه مستقیم و تبدیل آن به یک توقف ایمن، مانع از انتقال مستقیم تمامی ضربات برخورد وسیله نقلیه با مانع سخت می شود.

در جاده های باسرعت و حجم بالای ترافیک که انتظار وقوع تعداد زیادی تصادف شدید وجود دارد، استفاده از ضربه گیرها بسیار مفید و مؤثر است . ضربه گیرها در جاده‌های محلی کمتر استفاده می شوند چرا که به طور معمول سرعت حرکت در این گونه راه ها پایین است. برخی اوقات به دلیل باریک بودن کنارۀ راه لازم شده تا شیء در فاصله کمی از راه قرار داده شود که در این موارد از ضربه گیر جهت کاهش صدمه ناشی از برخورد استفاده می شود. کاربردهای دیگر این سیستمها عبارتند از قرارگیری در انتهای خیابان بن بست و یا تقاطهای T برای حفاظت از کارگران مشغول به کار و ابزارآلات متحرک تعمیرات از ضربه گیرهای متحرک استفاده می شود.

برای کاهش شدت تصادفات در جاده باید از ضربه گیر یا بشکه های ایمنی استفاده کنیم.

سخن پایانی

امروز در قارتال به چگونگی کاهش شدت تصادفات جاده ای پرداختیم و سعی کردیم که به صورت ساده و کوتاه با بیان روش های مختلف راهکارهایی ارائه دهیم. حال می‌دانید که با نصب هندریل های جاده ای، انواع حفاظ و ضربه گیر میتوان از شدت تصادفات وسایل نقلیه منحرف شده از جاده کاست. به طور کلی باز هم تاکید می‌شود که در جاده ها برای جلوگیری از رخداد تصادفات بسیار شدید و دردناک، باید حفاظ ها و نرده پل هایی نصب گردد تا از شدت تصادفات و از خطرات احتمالی برای راننده و دیگران جلوگیری شود. 

در نهایت نیز به این موضوع پرداختیم که شما میتوانید برای سفارش این نوع از هندریل (نرده محافظ پل) و گاردریل ها با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت با  قارتال در تماس باشید تا براساس نیاز شما بهترین محصولات را طراحی و تولید نموده و در خدمت شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *