مجله قارتال

صفر تا صد ساخت سوله و هر آنچه که باید بدانید

طراحی و مدل‌سازی ساخت سوله

نمی دانید چگونه یک سوله بسازید؟ ساخت سوله صنعتی نسبتاً ساده است. با این وجود مراحلی وجود دارد که باید در طول روند ساخت سوله در نظر بگیرید.

در ادامه، ما شما را برای ساخت سوله صنعتی راهنمایی کرده و تمام مواردی که لازم است برای ساخت آن بدانید را متذکر می‌شویم. راهنمای گام به گام ما تا حد ممکن نکاتی را برای درک روند کار بیان می کند. اگر می خواهید یک سوله صنعتی به عرض 12 متر یا بزرگتر بسازید، این راهنما برای شما مناسب است.

چگونه می توان در مدیریت ساخت و ساز خود صرفه جویی کرد

آیا می خواهید در پروژه بعدی خود صرفه جویی کنید؟ خواه یک مالک کسب و کار، پیمانکار ساختمان، کارمند یا مدیر مزرعه باشید می توانید با مدیریت ساخت ساختمان فولادی خود هزینه زیادی پس انداز کنید. فقط باید کمی وقت بگذارید

در زیر مراحل تنظیم ساختار سوله های صنعتی شما را بیان می کنیم. این یک روش ساده و آسان برای صرفه جویی در هزینه است

طراحی نقشه ساخت سوله

1. به دنبال مشاوره باشید

به احتمال زیاد شما یک طرح سوله خاص در ذهن دارید یا حداقل نیاز به یک سوله دارید. بدین منظور، یک متخصص که طراح سوله است، می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد.

ما به نیازهای شما گوش خواهیم داد، پیشنهادهایی ارائه خواهیم کرد و شما را به سمت طراحی های خاص سوق خواهیم داد. این بخش از فرآیند در مورد کمک به شما برای به دست آوردن یک تصویر آگاه و روشن از آنچه می خواهید است.

در طول مرحله مشاوره، ما تلاش خواهیم کرد تا درک عمیقی از آنچه می خواهید را بدست آوریم و به شما اطلاع دهیم که چه چیزهایی قابل اجرا است..

هنگامی که در مراحل اولیه انتخاب سوله هستید، برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید عبارت است از:

  • از سوله برای چه منظوری استفاده خواهید کرد؟
  • ابعاد هر ماشین آلات یا مقدار تولیدی که می خواهید در سوله خود ذخیره کنید.
  • به چه سایزی نیاز دارید؟
  • آیا در سوله به جرثقیل سقفی نیاز دارید؟
  • برای دسترسی به ساختمان به چه درها یا ورودی هایی نیاز دارید؟
  • آیا می خواهید عایق بندی متعارف یا بالایی در سوله خود داشته باشید؟
  • ارتفاع مورد نیاز سوله برای کسب و کار شما چقدر است؟

ما می توانیم تمام موارد مورد نیاز را حضوری یا تلفنی به شما ارائه دهیم. در پایان به ایده و درک روشنی از آنچه انتظار دارید، دست خواهید یافت.

اگر سوالی دارید یا به درک اصطلاحات نیاز دارید، ما پاسخ ها و توصیه هایی را بر اساس نیازهای شما ارائه خواهیم داد.

سفارش انواع سوله

برای سفارش ساخت سوله با بهترین متریال و مناسب ترین قیمت بازار همین حالا تماس بگیرید.

2. بررسی محل

این مرحله، شرایط محل ساختمان را تعیین می کند و به تعیین نهایی طراحی و ساخت ساختمان کمک می کند. در طول این مرحله باید موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • شیب محل
  • نوع خاک سنگلاخ است؟
  • شنی یا ماسه ای؟ خاک سیاه یا خاک قرمز؟
  • آیا ساختمان روی بلوک قرار می گیرد؟
  • آیا ساخت سوله شما شامل مقررات شهرک های صنعتی بوده و یا نیاز است از شهرداری مجوز و پایان کار بگیرید؟
  • حق ارتفاق در ملک چیست؟
  • آیا واقعاً می توانید آنچه را که می خواهید در زمین خریداری شده ایجاد کنید؟

شما می توانید یک نقشه بردار را برای انجام این مراحل به کار بگیرید.

طراحی و برنامه ریزی

3. طراحی و برنامه ریزی

آیا طرح اولیه خود را دوست دارید؟ عالی، وقت آن است که برخی از برنامه ریزی ها را انجام دهید و از قیمت نهایی خود اطلاع پیدا کنید. این کار پس از پرداخت ودیعه انجام می شود.

در این مرحله، ما طرح کاملی از ساختمان را ارائه میدهیم و نیازهای دقیق، اندازه گیری ها و مشخصات مورد نیاز را بررسی می کنیم. همه چیز از ارتفاع و رنگ تا اندازه دهانه ها و مکان های درب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این یک فرصت عالی برای بررسی گزینه هایی مانند عایق بندی، تهویه، کف پوش های داخلی و چگونگی قرار گرفتن آنها در طراحی شما است.

ما طراحی را با شما در میان خواهیم گذاشت و اطمینان حاصل خواهیم کرد که همه چیز همانطور که می خواهید است. می توانید این کار را از طریق تلفن، مراجعه حضوری یا از طریق ایمیل انجام دهید. ما می توانیم شما را در تمام مراحل راهنمایی کنیم.

آزمایش خاک انجام دهید

4. آزمایش خاک انجام دهید

همراه با طرح نهایی و نقشه ها، انجام آزمایشات بر روی خاک محل، لازم است.

آزمایشات خاک خصوصیات خاک موجود در محل را تعیین می کند. این شامل نرخ تراکم و واکنش پذیری خواهد بود.

آزمایش خاک مشخص خواهد کرد که در مورد بستر و پی سوله چه چیزهایی لازم است. برای مثال می تواند شامل عمق پی و نیاز به پایه های بلند باشد.

برای ترتیب این کار، می توانید با مهندسین ژئوتکنیک محلی خود تماس بگیرید. در صورت نیاز، لیستی از متخصصین معتمد داریم که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

5. مجوز نظام مهندسی

اگر از  طرح خود راضی هستید، طرح شما برای مهندس محاسبه ما ارسال میگردد و برای اخذ مجوز های نظام مهندسی اقدام می کنیم.

مهندس، طرح شما و محل سوله را ارزیابی می کند. مواردی که آنها توجه خواهند کرد عبارت است از:

  • سرعت باد
  • نوع خاک زمین
  • بار برف
  • هرگونه آزمایش خاک
  • اهمیت رتبه بندی (ساختمان برای چه کاری استفاده می شود). به عنوان مثال، اگر یک کارگاه تجاری یا مرکز خرید باشد، نیازهای متفاوتی نسبت به مزرعه ای که در یک ملک روستایی دور افتاده است، دارد.

در طی این مرحله، مهندسین بازخورد و توصیه های بیشتری ارائه می دهند. قبل از ارسال مجدد برای ارزیابی بیشتر، در نقشه های خود تغییرات مناسب ایجاد خواهیم کرد.

هنگامی که مهندسین نظام مهندسی از طراحی راضی باشند، اقدام به تایید نقشه ها خواهند نمود. سپس این نقشه ها و گواهی ها می توانند به عنوان بخشی از برنامه ساخت پذیرفته شوند.

مجوزهای ساخت و تأییدات

6. مجوزهای ساخت و تأییدات

هر اداره و سازمانی آیین نامه ها و محدودیت های مربوط به طراحی و توسعه ساختمان را دارد.

مرحله تأیید نظام مهندسی، شرکت شهرک های صنعتی و یا شهرداری مراحل مختلفی را طی می کند که شامل تأییدیه های طراحی و بررسی انطباق پیشرفت نهایی شما با مقررات است.

آماده باشید این مرحله اغلب می تواند رفت و آمد زیادی داشته باشد. هنگام کار با یک اداره می توانید سردردهای گاه به گاه را انتظار داشته باشید.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده شده است:

  1. قبل از ارسال درخواست خود برای پذیرش، با واحد صدور جواز ساخت ملاقات کنید تا بتوانید نیازهای ارگان محلی خود را دریابید. هر اداره و سازمانی متفاوت است.
  2. تمام مدارک مورد نیاز، از جمله نقشه ها و مهندسین را به همراه داشته باشید. (ما اینها را تهیه خواهیم کرد)
  3. درخواست و اسناد پشتیبان خود را به اداره برسانید.
  4. روند رفت و آمد را طی کنید. ارگان دولتی اغلب اطلاعات و جزئیات بیشتری را درخواست می کند.
  5. وقتی همه سوالات حل شد، ارگان دولتی پروانه ساخت صادر می کند.
  6. اکنون می توانید به توسعه ساختمان خود ادامه دهید

ما با طیف وسیعی از مشاوران ارتباط داریم که می توانند در تهیه اسناد به شما کمک کنند. اگر ارگان دولتی به جزئیات و مستندات بیشتری نیاز داشته باشد، جای هیچ نگرانی نیست چون ما به شما کمک خواهیم کرد.

نقشه های کاری

7. نقشه های کاری

پس از تأیید و صدور مجوز ساخت ارگان دولتی، ما نقشه های شما را به واقعیت تبدیل می کنیم. این مرحله شامل سفارش مواد و قطعات مورد نیاز برای ساخت سوله شما است. این یک کار داخلی است که ما انجام می دهیم و معمولاً  1 تا 2 هفته طول می کشد تا ما بتوانیم  ساخت سوله شما را شروع کنیم.

ساخت سوله شما

8. ساخت سوله شما

پس از رسیدن مواد مورد نیاز برای سوله شما، ما شروع به ساخت و مونتاژ قطعاتی می کنیم که سوله سفارشی شما را تشکیل می دهند.

این قطعات شامل:

 قاب های اصلی

  • لاپه یا پرلین (purlin)
  • میل مهار های سقفی یا سگراد (Sag Rod)
  • لاپه جانبی یا گیرت (Girt)
  • استرات (Strut)
  • مهاربندهای اصلی قائم (Main Brace)
  • مهاربند سقف (Ceiling Brace)
  • وال پست (Wall Post)
  • سینه بند (Flange Stay)
  • جرثقیل

پس از تولید همه چیز، سوله شما رنگ آمیزی شده و کنار هم آماده می شود تا متناسب با نقشه های سوله آماده شود.

 این فرایند زمان بر است و بسته به اندازه و طرح سوله شما می تواند متفاوت باشد. نگران نباشید، ما بر اساس کار مورد نیاز به شما یک زمان خواهیم داد.

محل سوله خود را مسطح کنید

9. محل سوله خود را مسطح کنید

ساخت سوله بر روی یک بلوک مسطح جامد همیشه آسانتر است. منطقه ای که می خواهید سوله باشد باید هم سطح باشد. درختان و گیاهان باید از بین بروند و خاک های اضافی باید با لودر یا بولدزر جمع شوند تا سطح محل تراز شود.

پس از آن زمین باید به اندازه کافی متراکم شود. اگر محل سوله به درستی تراکم نیابد، بعداً می تواند فرسایش یابد.

با این حال، در شرایطی این مرحله ضروری نخواهد بود. به عنوان مثال، اگر شما در حال ساخت یک پوشش دامداری هستید و در حال حاضر حیاط دامداری در یک بلوک کمی شیب دار دارید، می توانیم این مورد را هنگام طراحی سوله در نظر بگیریم. در این حالت، می توان برخی ستون ها را از بقیه بلندتر کرد تا از صاف ماندن سقف حتی در صورت شیب دار بودن زمین اطمینان حاصل کنیم.

آماده سازی شیب باید برای طراحی انجام شود. اگر برای طراحی نیاز به زمین صاف باشد، باید سطح را مرتب کنید. اگر به سایت مسطحی نیاز ندارید، در مراحل اولیه طراحی به این موارد رسیدگی شده است.

در صورت نیاز به سطح بندی محل، باید یک شرکت پیمانکاری ساختمانی کوچک صحبت کنید. در صورت داشتن تجهیزات و تجربه، می توانید این کار را خودتان نیز انجام دهید.

اگر تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که در اطراف محل سوله پنج متر زمین صاف و بدون آوار یا درخت وجود داشته باشد. این امکان دسترسی آسان نصب کنندگان هنگام نصب سوله را فراهم می کند.
  • نحوه برخورد و دسترسی به سوله را در نظر بگیرید. زمین منتهی به سوله باید دسترسی آسان به سایت را فراهم کند.
  • اطمینان حاصل کنید که تراکم خاک مطابق مشخصات باشد (جزئیات را برای شما ارائه خواهیم داد)
  • اگر محل سوله در یک بلوک شیب‌دار قرار دارد اطمینان حاصل کنید که سایت به درستی حفظ شده است (جزئیات آن را ارائه خواهیم داد)

10. تحویل سوله

پس از تولید مصالح، سوله آماده تحویل است. در صورت نیاز می توانید مهندس مورد اعتماد شما به عنوان ناظر قرارداد از روند ساخت و تولید بازدید به عمل آورده و آزمایشگاه از جوش ها تست جوش تهیه نماید. پس از بارگیری و مشخص کردن وزن تریلی به سمت زمین شما جهت تخلیه و نصب حرکت خواهد کرد.

11. پی ریزی سوله

اجرای پی و فونداسیون برای سوله مقاوم و مستحکم ضروری هستند.

طرح های پی در نقشه های نهایی بر اساس شرایط محل گنجانده خواهد شد. اگر آزمایشات خاک انجام داده اید، مهندسین براساس یافته های خود اندازه پایه پی را توصیه می کنند. اگر آزمایشات خاکی انجام نداده اید، مهندسین جزئیات پی را براساس میانگین شرایط زیرزمینی منطقه محلی شما ارائه می دهند.

12. نصب و راه اندازی سوله

پس از تخلیه سوله افراد ما شروع به برپایی و نصب سوله شما خواهند نمود. هزینه جرثقیل مورد نیاز برای نصب بر اساس توافق در قرارداد مشخص خواهد شد.

13. نصب تجهیزات داخلی

کارهای داخلی سوله جدید شما شامل خدماتی مانند لوله کشی و برق است. دفاتر، توالت، بلوک های شستشو، اتاق های تعویض، اتاق ناهار همه موارد اضافی را شامل می شود که توسط یک سازنده محلی انجام می شود. در مرحله برنامه ریزی اولیه، سازنده محلی می تواند با شما و ما کار کند و تعیین کند که چه عواملی در این زمینه وجود دارد.

ما می توانیم در مراحل اولیه تجهیزات داخلی را طراحی کنیم. با این حال، این یک طراحی دقیق نخواهد بود. فقط یک سازنده محلی می تواند آن جزئیات نهایی را سازماندهی کند.

پس از احداث سوله، سازنده محلی لوله کشی، کاشی کاری، برق و سایر مشاغل محلی را ترتیب می دهد. خودتان می توانید این کار را مدیریت کنید، با این حال، این مرحله خاص نیاز به کار زیادی دارد. پس از اتمام کارهای داخلی ساختمان، سوله شما آماده استفاده است.تبریک می گوییم..

سخن آخر

فارغ از اینکه در کدام نوع صنعت مشغول به کار هستید – صنایع تجاری، صنعتی یا کشاورزی – تیم مجرب ما می تواند به شما در طراحی و ساخت یک ساختمان فولادی کاملاً مهندسی شده دقیق کمک کند. تمام سیستم های ساختمانی فلزی ما می توانند با طیف وسیعی از اجزای مختلف مقاوم سازی شوند و بدست آوردن انبار فلزی مد نظرتان را آسان کند.

ما تجربه زیادی در زمینه کمک به مردم، دقیقاً مانند شما، در مراحل ساخت سوله داشته‌ایم. اگر هنوز سوالی دارید، لطفاً با شماره 33105187-041 با ما تماس بگیرید یا از طریق سایت با ما در ارتباط باشید. تیم ما از کمک به شما خوشحال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *